Papers - SAKAKIBARA Yoshihiro

Division display  1 - 20 of about 153 /  All the affair displays >>
  1. Japanese,「学校と地域の連携・協働」論の責任ー廃校の利活用が問う学校の公共性ー , 京都教育大学紀要 (146) (p.53 - 63) ,京都教育大学, 2025.03, 榊原 禎宏

    Single Author

    Authorship:Lead author

  2. Japanese,教室における教師の診断能力を問うー何をいかに見取っているのか、見取ることができるのかー , 教職キャリア高度化センター教育実践研究紀要 (7) (p.1 - 8) ,京都教育大学附属教職キャリア高度化センター, 2025.02, 榊原 禎宏・森脇正博・西村府子・土肥いつき

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  3. Japanese,教員需給と教員資格の難易度ー教員不足問題が投影する「開放制」ー, 京都教育大学紀要 (145) (p.145 - 158) ,京都教育大学, 2024.09, 榊原 禎宏

    Single Author

    Authorship:Lead author

  4. Japanese,教員による「わいせつ行為等」の量的研究ー教育行政と学校経営における危機管理のためにー, 京都教育大学紀要 (145) (p.131 - 143) ,京都教育大学, 2024.09, 榊原 禎宏, 森脇正博

    Single Author

    Authorship:Lead author

  5. Japanese,へき地学校における教職員配置に関する実証的研究 ―事例学区についての検討―, 教育行財政紀要 (51) (p.1 - 11) ,関西教育行政学会, 2024.03, 松村千鶴、浅田昇平、榊原禎宏

    Multiple Authorship

  6. Japanese,校長のリーダーシップコンピテンシーと評価基準-ドイツの事例州に見られる選考内容と方法―, 京都教育大学紀要 (144) (p.39 - 54) ,京都教育大学, 2024.03, 榊原 禎宏

    Single Author

    Authorship:Lead author

  7. Japanese,「自律的な学校」を担う校長像とコンピテンシー-ドイツの事例州における校長の任用の枠組み―, 京都教育大学紀要 (144) (p.55 - 67) ,京都教育大学, 2024.03, 榊原 禎宏

    Single Author

    Authorship:Lead author

  8. Japanese,教室における児童生徒に対する教員の感情調整方略 -即興としての教育-学習関係-, 教職キャリア高度化センター教育実践研究紀要 (6) (p.95 - 103) ,京都教育大学附属教職キャリア高度化センター, 2024.01, 榊原 禎宏・森脇正博・西村府子・土肥いつき

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  9. Japanese,"Back-to-Back" Aligment in Elementary School:Exploring Teachers' Perceptions and Graduates' Recollection, Bulletin of Kyoto University of Education (143) (p.61 - 70) , 2023.09, Yoshihiro Sakakibara, Souto Hougi

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  10. Japanese,The Shoe System in Schools and Its Impact on Student's School Life: A Case Study of Kyoto Municipal Elementary and Secondary Schools, Bulletin of Kyoto University of Education (143) (p.15 - 27) , 2023.09, Yoshihiro Sakakibara, Akane Nakao

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  11. Japanese,Perspective for Laughter inSchool Management:Towards Schools that Promote Empowerment and Emergence, Bulletin of Kyoto University of Education (142) (p.159 - 167) , 2023.03, Yoshihiro Sakakibara

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  12. Japanese,Assessment Practices for Musik Teacher's Competencies:The FALKO Project in Germany, Bulletin of Kyoto University of Education (142) (p.149 - 157) , 2023.03, Yoshihiro Sakakibara, Kuriko Shimizu

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  13. Japanese,A Quantitative Study of Teacher Leaving School :The Analysis of Kyoto City Elementary School Teachers Appointed in 1976, Bulletin of Kyoto University of Education (141) (p.15 - 28) , 2022.09, Yoshihiro Sakakibara, Ying Sun

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  14. Japanese,教師の話す奇妙なことば -学校における「普通」の特殊性-, 教職キャリア高度化センター教育実践研究紀要 (5) (p.11 - 20) ,京都教育大学附属教職キャリア高度化センター, 2023.01, 榊原 禎宏・森脇正博・西村府子・土肥いつき

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  15. Japanese,Teachers'Directing as Classroom Management and Its Discrepancy with Students :"Playing all Together" and "Changing Seats" in an Elementary School, Bulletin of Kyoto University of Education (141) (p.93 - 106) , 2022.09, Yoshihiro Sakakibara, Yusa Tsukiyama, Keika Tsutsui

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  16. Japanese,A Typological Study of Sexual Crimes and Sexual Violence Committed by Teachers: An Examination of Cases by School Types, Bulletin of Kyoto University of Education (141) (p.107 - 116) , 2022.09, Masahiro Moriwaki, Yoshihiro Sakakibara

    Multiple Authorship

  17. Japanese,Lateral Entry into the Teaching Profession in Germany: Profession as Teacher and Legitimation as its Qualification , Bulletin of Kyoto University of Education (140) (p.135 - 150) , 2022.03, Yoshihiro Sakakibara, Kuriko Shimizu

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  18. Japanese,ヒマになりたいわけではない -教員の多忙感、やりがい、それぞれの専門性-, 教職キャリア高度化センター教育実践研究紀要 (4) (p.49 - 58) ,京都教育大学附属教職キャリア高度化センター, 2022.01, 榊原 禎宏・森脇正博・西村府子・土肥いつき

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  19. Japanese,学校統廃合に伴う教員人事異動の動態-単位学校における教職員組織に焦点をあてた教員人事研究- , 日本教育行政学会年報 (47) (p.126 - 145) ,教育開発研究所, 2021.10, 浅田昇平, 榊原禎宏, 松村千鶴

    Multiple Authorship

  20. Japanese,An Exploratory Study on Teachers' Obscene Behaviors: Attributes, Acts and Situations, Bulletin of Kyoto University of Education (139) (p.93 - 105) , 2021.09

    Multiple Authorship

To the head of this page.▲