Presentations -
-
the 32nd International Congress of Psychology, International presentation, 2021.07, Development of Chinese version of classroom social goal structures , Poster presentation
English,Motoyuki Nakaya, Kou Issei, Daisuke Akamatsu, Kenta Tsuchiya
-
日本教育心理学会第62回総会, Domestic presentation, 2020.09, 中学生における失敗観プロフィールの検討, Poster presentation
Japanese,赤松 大輔, 後藤 綾文
-
日本教育心理学会第62回総会, Domestic presentation, 2020.09, 学業的援助要請における学業的・社会的有能感と教師の働きかけの交互作用効果 , Oral presentation (general)
English,後藤 綾文, 赤松 大輔
-
日本教育工学会第37回全国大会, Domestic presentation, 2020.09, 達成目標志向性と学業的援助要請との関連についてのメタ分析 , Poster presentation
Japanese,岡田 涼, 中谷 素之, 赤松 大輔
-
日本パーソナリティ心理学会第29回大会, Domestic presentation, 2020.09, 海外留学が高校生の英語学習方略の使用に与える影響―留学中の学習観の変化に着目して― , Poster presentation
Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之, 川本 健太郎
-
日本パーソナリティ心理学会第29回大会, Domestic presentation, 2020.09, 紙筆版IATを用いた英語への潜在的な態度と成績の関連 , Poster presentation
Japanese,三和 秀平, 地頭所 里沙, 赤松 大輔
-
the 41st annual Conference of the International School Psychology Association, International presentation, 2019.07, Emotional intelligence quotients and self-esteem among Japanese high school students: Moderation effect of Grade , Poster presentation
English,Ryuhei Koizumi, Daisuke Akamatsu
-
the 16th European Congress of Psychology, International presentation, 2019.07, Effects of metacognitive strategies on self-regulated learning process: Mediating effects of self-efficacy , Poster presentation
English,Daisuke Akamatsu, Motoyuki Nakaya
-
東海心理学会第68回大会, Domestic presentation, 2019.06, 効果的な学習方略の使用が方略重視の学習観に与える影響—有効性の認知の媒介効果に関する縦断的検討— , Oral presentation (general)
Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之
-
日本生徒指導学会第19回大会, Domestic presentation, 2018.11, 昼間定時制高校新入生における自尊感情と情動知能の類型 , Oral presentation (general)
Japanese,赤松 大輔, 田口 恵也, 小泉 隆平
-
日本教育心理学会第60回総会, Domestic presentation, 2018.09, 効果的な学習方略使用はいかにして方略志向に結びつくのか―有効性の認知の媒介過程― , Poster presentation
Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之
-
日本パーソナリティ心理学会第27回大会, Domestic presentation, 2018.08, 英語学習観が動機づけ調整方略と学習行動を予測する過程 , Poster presentation
Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之
-
the 40th annual Conference of the International School Psychology Association, International presentation, 2018.07, Emotional quotients and school adaptation of Japanese high school students (1) , Poster presentation
English,Ryuhei Koizumi, Daisuke Akamatsu
-
the 40th annual Conference of the International School Psychology Association, International presentation, 2018.07, Emotional quotients and school adaptation of Japanese high school students (2), Poster presentation
English,Daisuke Akamatsu, Ryuhei Koizumi
-
the 29th International Congress of Applied Psychology, International presentation, 2018.06, Motivational regulation strategies in English learning of Japanese EFL undergraduates , Poster presentation
English,Daisuke Akamatsu, Motoyuki Nakaya
-
東海心理学会第67回大会, Domestic presentation, 2018.06, 学習と友人関係に対する目標が友人との学習を予測する過程, Oral presentation (general)
English,赤松 大輔, 杉浦 萌野, 野場 彩乃, 藤田 裕理, 吉中 貴信
-
the 8th Asian Conference on Psychology and the Behavioral Sciences, International presentation, 2018.03, Reciprocal causal relationships between beliefs about learning and learning strategy use , Poster presentation
English,Daisuke Akamatsu, Motoyuki Nakaya
-
日本生徒指導学会第18回大会, International presentation, 2017.11, 昼間定時制高等学校における生徒の学校適応について―自尊感情の変化と情動知能のタイプに着目して― , Oral presentation (general)
Japanese,小泉 隆平, 赤松 大輔
-
日本教育心理学会第59回総会, Domestic presentation, 2017.10, 学習全般に対する学習観と英語学習に対する学習観の関連―交差遅延効果モデルによる因果関係の検証― , Poster presentation
Japanese,赤松 大輔
-
日本教育心理学会第59回総会, Domestic presentation, 2017.10, 高校生における情動知能と学校適応―EQSの下位概念間の関連から― , Poster presentation
Japanese,小泉 隆平, 赤松 大輔