Presentations -

Division display  21 - 40 of about 45 /  All the affair displays >>
  1. the 32nd International Congress of Psychology, International presentation, 2021.07, Development of Chinese version of classroom social goal structures , Poster presentation

    English,Motoyuki Nakaya, Kou Issei, Daisuke Akamatsu, Kenta Tsuchiya

  2. 日本教育心理学会第62回総会, Domestic presentation, 2020.09, 中学生における失敗観プロフィールの検討, Poster presentation

    Japanese,赤松 大輔, 後藤 綾文

  3. 日本教育心理学会第62回総会, Domestic presentation, 2020.09, 学業的援助要請における学業的・社会的有能感と教師の働きかけの交互作用効果 , Oral presentation (general)

    English,後藤 綾文, 赤松 大輔

  4. 日本教育工学会第37回全国大会, Domestic presentation, 2020.09, 達成目標志向性と学業的援助要請との関連についてのメタ分析 , Poster presentation

    Japanese,岡田 涼, 中谷 素之, 赤松 大輔

  5. 日本パーソナリティ心理学会第29回大会, Domestic presentation, 2020.09, 海外留学が高校生の英語学習方略の使用に与える影響―留学中の学習観の変化に着目して― , Poster presentation

    Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之, 川本 健太郎

  6. 日本パーソナリティ心理学会第29回大会, Domestic presentation, 2020.09, 紙筆版IATを用いた英語への潜在的な態度と成績の関連 , Poster presentation

    Japanese,三和 秀平, 地頭所 里沙, 赤松 大輔

  7. the 41st annual Conference of the International School Psychology Association, International presentation, 2019.07, Emotional intelligence quotients and self-esteem among Japanese high school students: Moderation effect of Grade , Poster presentation

    English,Ryuhei Koizumi, Daisuke Akamatsu

  8. the 16th European Congress of Psychology, International presentation, 2019.07, Effects of metacognitive strategies on self-regulated learning process: Mediating effects of self-efficacy , Poster presentation

    English,Daisuke Akamatsu, Motoyuki Nakaya

  9. 東海心理学会第68回大会, Domestic presentation, 2019.06, 効果的な学習方略の使用が方略重視の学習観に与える影響—有効性の認知の媒介効果に関する縦断的検討— , Oral presentation (general)

    Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之

  10. 日本生徒指導学会第19回大会, Domestic presentation, 2018.11, 昼間定時制高校新入生における自尊感情と情動知能の類型 , Oral presentation (general)

    Japanese,赤松 大輔, 田口 恵也, 小泉 隆平

  11. 日本教育心理学会第60回総会, Domestic presentation, 2018.09, 効果的な学習方略使用はいかにして方略志向に結びつくのか―有効性の認知の媒介過程― , Poster presentation

    Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之

  12. 日本パーソナリティ心理学会第27回大会, Domestic presentation, 2018.08, 英語学習観が動機づけ調整方略と学習行動を予測する過程 , Poster presentation

    Japanese,赤松 大輔, 中谷 素之

  13. the 40th annual Conference of the International School Psychology Association, International presentation, 2018.07, Emotional quotients and school adaptation of Japanese high school students (1) , Poster presentation

    English,Ryuhei Koizumi, Daisuke Akamatsu

  14. the 40th annual Conference of the International School Psychology Association, International presentation, 2018.07, Emotional quotients and school adaptation of Japanese high school students (2), Poster presentation

    English,Daisuke Akamatsu, Ryuhei Koizumi

  15. the 29th International Congress of Applied Psychology, International presentation, 2018.06, Motivational regulation strategies in English learning of Japanese EFL undergraduates , Poster presentation

    English,Daisuke Akamatsu, Motoyuki Nakaya

  16. 東海心理学会第67回大会, Domestic presentation, 2018.06, 学習と友人関係に対する目標が友人との学習を予測する過程, Oral presentation (general)

    English,赤松 大輔, 杉浦 萌野, 野場 彩乃, 藤田 裕理, 吉中 貴信

  17. the 8th Asian Conference on Psychology and the Behavioral Sciences, International presentation, 2018.03, Reciprocal causal relationships between beliefs about learning and learning strategy use , Poster presentation

    English,Daisuke Akamatsu, Motoyuki Nakaya

  18. 日本生徒指導学会第18回大会, International presentation, 2017.11, 昼間定時制高等学校における生徒の学校適応について―自尊感情の変化と情動知能のタイプに着目して― , Oral presentation (general)

    Japanese,小泉 隆平, 赤松 大輔

  19. 日本教育心理学会第59回総会, Domestic presentation, 2017.10, 学習全般に対する学習観と英語学習に対する学習観の関連―交差遅延効果モデルによる因果関係の検証― , Poster presentation

    Japanese,赤松 大輔

  20. 日本教育心理学会第59回総会, Domestic presentation, 2017.10, 高校生における情動知能と学校適応―EQSの下位概念間の関連から― , Poster presentation

    Japanese,小泉 隆平, 赤松 大輔

To the head of this page.▲