Papers - AKAMATSU Daisuke

Division display >> /  All the affair displays  1 - 23 of about 23
  1. Japanese,家庭と給食における食事中の会話と共食態度による小学生の生活満足度の促進プロセス, 日本教育工学会論文誌, vol.49 (1) (p.153 - 162) , 2025.03, 辻本帆花, 赤松大輔

    Multiple Authorship

    Authorship:Corresponding author

  2. English,Failure beliefs in school and beyond: From the perspective of social and emotional learning , Social and Emotional Learning: Research, Practice, and Policy, 2025.02, Akamatsu, D., Gherghel, C.

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author, Corresponding author

  3. Japanese,高校物理における概念変容を促す授業実践の効果検証と自己効力感の調整効果の検討, 日本教育工学会論文誌, vol.48 (2) (p.411 - 421) ,日本教育工学会, 2024.08, 高橋幸太郎, 赤松大輔

    Single Author

  4. English,Gender and the conceptual breadth of barriers to higher education in Asian countries, Higher Education Quarterly, vol.advance publication (p.e12505 - ) , 2024.02, Takamatsu, R, Min, M.C, Aktar, R, Wang, L, Xingjian, G, Akamatsu, D

    Multiple Authorship

    Authorship:Last author

  5. Japanese,生きる力を育む「つくる」という学びのデザインと授業実践―学校図書室改造計画を通して― , 京都教育大学教職キャリア高度化センター教育実践研究紀要, vol.6 (p.45 - 54) , 2024.01, 的崎 あかり, 延原 理恵, 赤松 大輔

    Multiple Authorship

    Authorship:Last author

  6. English,中学生の友人関係における動機づけと友人充実感の関連―学業的援助行動の媒介効果と学業的コンピテンスの調整効果に着目して― , 日本教育工学会論文誌, vol.47 (3) (p.527 - 535) , 2023.12, 板木 こころ, 赤松 大輔

    Multiple Authorship

    Authorship:Last author, Corresponding author

  7. English,能動的先延ばしはどのように行われているのか―先延ばしの規定因に着目して― , 人間環境学研究, vol.21 (2) (p.163 - 171) , 2023.12, 三枝 百萌花, 赤松 大輔

    Multiple Authorship

    Authorship:Last author, Corresponding author

  8. Japanese,海外留学中における日本人高校生の英語学習観と学習方略使用の変化 , 日本教育工学会論文誌, vol.47 (Suppl) (p.印刷中 - ) , 2023.12, 赤松 大輔, 中谷 素之, 川本 健太郎

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  9. Japanese,自己および他者領域の情動知能が自尊感情に与える影響の縦断的変化―昼間定時制高校生を対象とした調査を通して―, 生徒指導学研究, vol.22 (p.68 - 77) , 2023.11, 赤松 大輔, 小泉 隆平

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  10. English,Implicit preferences and language performance: Using a paper-and-pencil Implicit Association Test to predict English engagement and performance , Current Psychology, vol.Online advance publication,Springer, 2023, Miwa, S, Jitosho, R, Aoyama, T, Mukai, H, Akamatsu, D

    Multiple Authorship

  11. Japanese,学習観に関する研究の概観と展望―「教科固有の見方・考え方」と「教科を超えた資質・能力」の育成に向けてー, 教育心理学研究, vol.70 (4) ,日本教育心理学会, 2022.12, 赤松大輔

    Single Author

    Authorship:Lead author

  12. Japanese,教育心理学における数理モデルの展開と応用可能性―理論と構成概念の再評価,教育事象と実践のより深い理解へ―, 行動計量学, vol.47 (2) (p.113 - 130) , 2022.09, 赤松 大輔

    Single Author

    Authorship:Lead author

  13. English,Interpersonal harmony pursuit in Japan and the United States: Culture shapes motivation and goal content, Current Psychology,Springer, 2022, Gherghel Claudia,Akamatsu Daisuke

    Multiple Authorship

  14. English,Cluster analysis of failure beliefs among Japanese junior high school students: Perspectives from “failure prevention” to “failure promotion” , Information and Technology in Education and Learning, vol.1 (1) , 2021.08, Daisuke Akamatsu, Ayafumi Goto

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  15. English,The bright and dark sides of emotional intelligence: Implications for educational practice and better understanding of empathy , International Journal of Emotional Education, vol.13 (4) (p.3 - 19) , 2021.04, Daisuke Akamatsu, Claudia Gherghel

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  16. Japanese,昼間定時制高校新入生における情動知能と自尊感情の関連―自尊感情のレベルと変動性に着目して― , 近畿大学心理臨床・教育相談センター紀要, vol.5 (p.1 - 12) , 2021.03, Daisuke Akamatsu, Ryuhei Koizumi

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  17. Japanese,わが国における近年の教育心理学研究の動向 ―「教育心理学―<マインド>から<アウトカム>へ―」を読んで― , 教育論叢, vol.特別編 (p.28 - 39) , 2020.03, 赤松 大輔

    Single Author

    Authorship:Lead author

  18. English,Effects of metacognitive strategies on the self-regulated learning process: The mediating effects of self-efficacy , Behavioral Sciences, vol.9 (12) , 2019.11, Daisuke Akamatsu, Motoyuki Nakaya, Ryuhei Koizumi

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  19. Japanese,学習観と学習方略の相互因果関係の検証, パーソナリティ研究, vol.27 (2) (p.171 - 174) , 2018.11, 赤松 大輔,中谷 素之,小泉 隆平

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

  20. English,Reciprocal relationships between learner beliefs and learning strategy use, Educational Technology Research, vol.40 (p.107 - 119) , 2017.12, Daisuke Akamatsu

    Single Author

    Authorship:Lead author

  21. Japanese,高校生の英語の学習観と学習方略,学業成績との関連―学習観内,学習方略内の規定関係に着目して― , 教育心理学研究, vol.65 (2) (p.265 - 280) , 2017.06, 赤松 大輔

    Single Author

    Authorship:Lead author

  22. Japanese,学習観と学習方略の相互形成モデルの検証, 日本教育工学会論文誌, vol.41 (1) (p.29 - 40) , 2017.05, 赤松 大輔

    Single Author

    Authorship:Lead author

  23. Japanese,英語科に関する学習観と英単語学習方略との関連 , 京都教育大学教育実践研究紀要, vol.15 (p.153 - 162) , 2015.03, 赤松 大輔, 藤岡 秀樹

    Multiple Authorship

    Authorship:Lead author

To the head of this page.▲