Review Papers - TAZUME Hirotsugu

Division display >> /  All the affair displays  1 - 8 of about 8
  1. Japanese, 非認知能力を育む保育・教育:発達心理学の視点から, 京都モンテッソーリ教師養成コース, 京都モンテッソーリ教師養成コース「京都コースからのてがみ」, vol.87 (p.1 - 2) , 2024.11, 田爪 宏二

    Article, review, commentary, editorial, etc. (other), Single Author

    Authorship:Lead author

  2. Japanese, 園と家庭をつなぐICT環境と活用の効果と課題, 学習情報研究センター, 学習情報研究, vol.287 (p.46 - 47) , 2022.07, 堀田博史, 田爪宏ニ, 佐藤朝美, 佐藤鮎美

    Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal), Multiple Authorship, Humanities & Social Sciences / Childhood and nursery/pre-school education

  3. Japanese, 子どものデジタルメディア利用への親の仲介に関する調査, 学習情報研究センター, 学習情報研究, vol.287 (p.38 - 39) , 2022.07, 佐藤朝美, 佐藤鮎美, 田爪宏ニ, 堀田博史

    Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal), Multiple Authorship, Humanities & Social Sciences / Childhood and nursery/pre-school education

  4. Japanese, AIロボットが保育環境に入る時代へ:幼児教育場面におけるインタラクティブAIロボットに対する幼児のリテラシーと認知の特徴, チャイルド・リサーチ・ネット, チャイルド・リサーチ・ネット(オンライン掲載), 2020.10, 田爪 宏二,森田 健宏

    Article, review, commentary, editorial, etc. (other), Single Author, Humanities & Social Sciences / Educational psychology, Humanities & Social Sciences / Childhood and nursery/pre-school education

    Authorship:Lead author

  5. Japanese, 「自己調整力」をどう見取るか, 教育開発研究所, 教職研修2019年6月号 (p.93 - 95) , 2019.05, 田爪宏二

    Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal), Single Author

    Authorship:Lead author

  6. Japanese, 第70回OMEP 世界総会・世界大会(於チェコ・プラハ)報告:基調講演 ECEC in neoliberal times, OMEP日本委員会, OMEPニューズ, vol.51 (2) (p.5) , 2018.11, 田爪 宏二

    Meeting report, Single Author

    Authorship:Lead author

  7. Japanese, 「教育心理学実験」におけるコンピュータの利用について , 京都教育大学情報処理センター年報 (p.10 - 12) , 2017.10, 田爪宏二

    Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution), Single Author

    Authorship:Lead author

  8. Japanese, SDQ(子どもの強さと困難さアンケ-ト):学校における教師によるアセスメント, 京都教育大学附属特別支援教育臨床実践センター, 発達障害等に関する専門性向上ガイド(小学校編), 2014.03, 田爪宏二

    No Setting, Single Author

To the head of this page.▲